Jubelmatch van Rob met te weinig begeestering!!
Branddonk heeft een klein mirakel nodig om zich nog te handhaven in eerste provinciale. Merksplas moest verliezen en Leest mocht niet winnen. Bovendien moesten de mannen uit Retie zelf winnen in Berg en dal! Berg en dal speelt sowieso de eindronde en wil hierin absoluut schitteren. Ze willen in de eerste plaats dat er geen blessures meer opgelopen worden. Kenens is nog altijd buiten strijd. Maes heeft last van een liesblessure en Claes is geschorst.
Er was veel regen voorspeld voor deze laatste speeldag in het derbytreffen tegen Branddonk, maar het is aangenaam weer! Er waren heel wat groen-zwarte supporters afgezakt naar het Kattenstadion! Het laatste matchdiner van dit seizoen werd vandaag ook geserveerd! Net voor aanvang van deze laatste competitiewedstrijd werd Rob Cuypers in de bloemetjes gezet voor zijn onberispelijke voetbalcarrière in Berg en Dal. Erevoorzitter van de Belgische Voetbalbond, François De Keersmaecker overhandigde onze kapitein, geflankeerd door medespelers en ex- medespelers, de gebruikelijke bloemen. Fons Van Der Auwera gaf de aftrap. Scheidsrechter Osier liet zelfs nog voor 15.00 aftrappen.
Berg en dal neemt een goede start en dreigt al in de eerste minuten! Branddonk, voor de gelegenheid in het wit, kruipt overeind en komt meer en meer in de wedstrijd! Het tempo zakt en Berg en dal probeert de bal wel goed rond te spelen, maar slaagt er niet meer in om nog iets dreigend te laten zien! Boons van zijn kant mist halverwege de eerste helft tot tweemaal toe een voorzet om de 0 – 1 op het bord te zetten. We zijn al in de 24’ als Van Elven de snelle Joris weg stuurt op links! Dean wacht en passt door naar de opkomende Van Elven, maar de pass is iets te ver en doelman Veraghert kan de bal oppakken. De wedstrijd kabbelt rustig verder terwijl het zonnetje zorgt voor een aangename temperatuur rond het speelveld!  Er valt op het voetbalveld weinig te beleven. In de 38’ gaat Murataj er als een speer van door op links! Zijn schot wordt van de lijn gekeerd. Regelmatig duikt jubilaris Cuypers mee op voorin. Bij een vrije trap van Mo El Idrissi, in de 40’ raakt hij de bal iets te dun om gevaarlijk te zijn. Even later wordt Reumers op zijn enkel getrapt en Guan houdt er een gezwollen enkel aan over en moet vervangen worden! Hopelijk is hij van de partij volgende week zondag. Het is weer Rob, die op slag van rust met buitenkant rechts een geweldige dieptepass verstuurt naar Van Elven! Stijn vlugger dan Verstraeten knalt op doel! Doelman Veraghtert kan in hoekschop werken! Meteen het laatste wapenfeit van deze eerste helft!
We gaan rusten bij een 0 – 0 tussenstand na een eerste helft die niet veel om het lijf had! Branddonk was meer bij de bal en Berg en dal speelde met de rem op, om zeker geen averij op te lopen tegen zondag!
Pellegriti komt in deze tweede helft de gekwetste Reumers vervangen. Branddonk begint zeer gemotiveerd aan deze tweede helft en we vermoeden dat ze op de hoogte zijn van de tussenstanden van de concurrentie. Het is de snedige Murataj die op rechts er vandoor gaat! Onze doelman De Scheemaecker kan de bal beroeren en het leder rolt centimeters voorlangs. Na de aansluitende hoekschop belandt de bal in de voeten van Rommes die vanuit de tweede lijn een loeier afvuurt! De Scheemaecker redt op een knappe manier. Berg en dal steekt dan zijn neus aan het venster wanneer Berrevoets een prachtige dieptepas aflevert tot op links bij Van Elven! Stijn spurt verder en zet lateraal voor doel waar Joris van in de kleine backlijn de bal nog op doelman Veraghtert trapt. Branddonk met meer spirit en geestdrift heeft de wil om te winnen! Ze gaan volop voor de goal die hun het behoud kan verzekeren! In de 55’ mag Murataj een vrije trap nemen. De bal gaat door de muur en zigzagt naast de linkerpaal binnen. 0 – 1. Branddonk gaat nu voor elke bal en blijft dreigen! In de 63’ mag het een vrije trap nemen op zo’n 25m van het doel! Hannes krult de bal in de rechterwinkelhoek. Doelman De Scheemaecker heeft hier geen verhaal. Branddonk leidt met 0 – 2 en de supporters gaan uit hun dak. Berg en dal antwoordt in de 75’. Van Elven is sneller dan Verstraelen en kan op links alleen op doelman Veraghtert af gaan. Stijn werkt perfect af : 1 – 2. Bij Branddonk stellen ze alles in het werk om deze nodige voorsprong te behouden en ze geven zich tot de laatste snik! Er is nog paniek als Mo een vrije trap mag nemen net buiten de grote backlijn. De bal gaat door de muur, maar strandt op enkele andere spelers die nog in de weg staan!
Branddonk wint uiteindelijk deze derby en er wordt in spanning gewacht op de uitslagen van de andere wedstrijden! Uiteindelijk is het verdict gevallen en blijft Branddonk in eerste! De spelers en supporters hebben nog ettelijke pinten gedronken in de kantine.
In de kantine werden de medewerkers door Pete Lee in de figuurlijke bloemetjes (fles tripple) gezet en zorgde de National voor de muzikale ondersteuning.
Berg en dal speelt volgende zondag om 15.00 de eindronde tegen Lille.
In deze twee wedstrijden zullen ze toch qua mentaliteit en inzet beter uit de verf moeten komen dan de voorbije twee matchen willen we in Lille niet roemloos ten onder gaan.
We zullen er zijn!!
Rob speelde zijn laatste competitiewedstrijd samen met :
De Scheemaecker Seppe, Raeymackers Kai, Bodard Niels, Cuypers Rob, Slegers Lennert, El Idrissi Mo, Donkers Mathias, Reumers Guan(46’ Pelligriti Agatino), Joris Dean(55’ Bilican Hasan), Van Elven Stijn, Berrevoets Roberto (80’ Thoelen Lennert).
Overige bankzitters : Reumers Robin
Doelpunten : 55’ Murataj : 0 – 1; 63’ Hannes : 0 – 2;
75’ Van Elven : 1 – 2
Geel : Pellegriti, Bodard
9 : Van Elven,
4 : Berrevoets, Thoelen,