Zondag 14 januari 18
Berg en Dal – Heikant Berlaar
1     –      1
Wilskracht en inzet leveren een verdiend punt op!!
Heikant behaalde in de tweede periode al 14 punten en is de laatste weken goed op dreef! Met 44 doelpunten staat het in de top 4 van de meeste doelpunten! Berg en dal daarentegen heeft de op één na  beste verdediging! Spijtig genoeg sprokkelde het nog maar 6 punten in deze tweede periode! Reumers en Bodard waren geschorst. Guan werd  vervangen door Poelmans en Jahal El Edrissi nam zijn linksachterplaats weer in.
Het zonnetje was van de partij vandaag en de wind was nauwelijks voelbaar in de tribune van het Kattenstadion! Het was er aangenaam toeven op deze zondagnamiddag! Pete Lee werd in de bloemetjes gezet voor zijn inzet in talloze organisaties voor Berg en Dal! Proficiat Pete.. Opvallend waren er weinig toeschouwers aanwezig voor deze toch wel aantrekkelijke affiche tegen Heikant! Misschien wilde men absoluut profiteren om buiten te komen, ofwel zat men voor de buis en keek men naar het Belgisch Kampioenschap veldrijden!
klokslag 1430 floot scheidsrechter Achagui de wedstrijd op gang. Beide ploegen starten aan hun studieronde en tasten de tegenstrever af! In de 9’ onderschept Van Hoogten een pass van Cuypers en stuurt de bal meteen op links richting Huysegems. Deze gaat er vandoor en kan van tegen de doellijn hard voorzetten. Kenens moet de bal lossen en de goed gevolgde Van Dyck trapt van dichtbij gelukkig voor ons naast. Het antwoord van Berg en dal laat niet lang op zich wachten, want in de 11’ trapt Pellegritti vanuit de tweede lijn op doel! De bal wijkt af op de rug van een verdediger en valt vervaarlijk onder de deklat! Doelman Thys kan nog net in hoekschop werken. Even later knalt Joris van op rechts keihard op doel, maar weer is Thys present om het schot onschadelijk te maken. Meteen één van de laatste wapenfeiten van de volgende minuten! We krijgen vanaf nu veel middenveldspel te zien waarin Heikant het meeste balbezit opeist. Ze zijn sneller op de bal en proberen de opbouw van Berg en dal in de kiem te smoren, wat hen tot hiertoe lukt! In de 40’ krijgen we een eerste knappe aanval van de onzen te zien! Jahal El Idrissi in samenwerking met Joris en Van Elven kunnen dreigen, maar deze aanval levert enkel maar een hoekschop op. We gaan rusten bij een 0 – 0 stand na een eerste helft waarin we veel goede wil zagen, maar er werden ook veel slechte passes afgeleverd.
Berg en dal begint snedig aan de tweede helft! Joris is op links weg en passt mooi tot bij de doorspurtende Mo El Idrissi! Mo zet voor doel, maar verdediger Willems kan anticiperen. Het gaat nu snel in deze tweede helft want in de 48’ is het warm voor het doel van Kenens door de Heikantse dreiging! In de 52’ wordt een aanval opgezet door Raeymackers en komt de bal uiteindelijk bij Van Elven die hard kan uithalen! Doelman Thys kan in hoekschop werken. De wedstrijd is en blijft spannend! We zijn in de 59’ als Van Hoogten er op links van door gaat! Hij trekt voor doel waar Van Dyck de bal op de deklat kopt. We komen goed weg. In de 62’ zet Maes een aanval op voor Berg en dal! Hij speelt de bal tot bij Joris op rechts! Dean legt terug tot bij Thoelen, die naast knalt. Eén minuut later is het Mo die de bal opvangt en in één tijd tot op links bij Joris speelt. Dean zet van tegen de doellijn hard voor doel waar De Corte de bal bijna in eigen doel devieert! Doelman Thys kan met moeite redding brengen. Aan de overzijde is het weer Van Dyck die Kenens op de proef stelt! Wim is present. Het spel gaat goed over en weer en in de 67’ is het Mo die vanuit de tweede lijn een schot lost.. de bal wijkt af op een Heikantse rug en doelman Thys moet deze gevaarlijke bal in hoekschop werken. Deze hoekschop van op rechts komt bij Mo op links. Mo kapt zich goed vrij en zet voor doel waar Kai Raeymackers de bal aan de tweede paal binnenkopt!.  Krijgen we eindelijk loon naar werken ?  Deze stand klopt ook met mijn pronostiek. Dus duimen maar. Heikant is even de kluts kwijt en in de 77’ speelt Vermeylen de bal hard terug op zijn doelman! Doelman Thys is verrast maar kan de bal toch nog in de tribune trappen. Heikant begint aan zijn slotoffensief en in de 80’ komt de bal bij Huysegems, die van in de 16 rakelings over de linker kruising over het doel van Kenens  trapt. Het offensief van Berlaar geeft Berg en dal countermogelijkheden, maar we kunnen de bal niet lang genoeg in eigen rangen houden en het blijft achterin alle hens aan dek houden. Wanneer de reguliere speeltijd om is mag Heikant nog een vrije trap nemen op rechts! De bal wordt ontzet in de voeten van Van Dyck die met een grondscherende loeier voorbij iedereen onhoudbaar in de linkerhoek binnen schiet. Daarmee bezorgt hij Heikant een punt en komt het erg hard aan voor de onzen die de zo de nodige zege nog uit  handen zien glippen. Het was bijna gelukt, maar eerlijkheidshalve is dit resultaat wel de juiste weergave van de wedstrijd!! Berg en Dal kan met opgeheven hoofd het terrein verlaten want het heeft gestreden voor wat het waard was. Er was begeestering en inzet. Wanneer we met zulke mentaliteit blijven spelen zullen we zondag de 3 punten zeker meebrengen uit Leest!
We zullen er zondag bij zijn, jullie toch ook want de 12de man is een niet te onderschatten onderdeel bij een wedstrijd.
Tot volgende zondag!!

Zij hielden toch nog een puntje in eigen huis :
Kenens Wim, El Idrissi Jahal, Cuypers Rob,Raeymackers Kai (81’ Bo Peeters), Maes Brecht, El Idrissi Mo, Pellegriti Agatino , Llyod Poelmans ( 81’Claes Yves), Berrevoets Roberto (58’ Thoelen Lennert), Joris Dean, Van Elven Stijn.
Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne,
Doelpunten : 72’ Raeymackers : 1 – 0 ; 90’ Van Dyck : 1 – 1
Geel : Joris
Rood : –