Zondag 03 december 2017
Branddonk —  Berg en dal

Zwalpend Berg en dal redt nog een puntje uit de brand.

Branddonk verloor zijn twee vorige wedstrijden tegen respectievelijk Lille en rode lantaarn Katelijne! Het was er op gebrand om Berg en dal het leven zuur te maken in deze derby!
Berg en dal kon achterin nog niet rekenen op de gekwetste Maes. Bilican is terug uitgevallen. Trainer Hoes zit zijn tweede van drie speeldagen straf uit en moet in de tribune plaatsnemen.

Het is koud en regenachtig in Branddonk. De trouwe supporters zijn op post en we hopen dat Berg en dal er iets moois van maakt! Vanaf het begin van de wedstrijd neemt Berg en dal het initiatief en drukt Branddonk naar achteren! De duels worden gewonnen en in de 4’ levert Joris al een schotje af zonder gevaar evenwel en nog geen minuut later mag hij nog eens aanleggen! Doelman Veraghtert staat telkens in de weg! Berg en dal draait goed en de vlotte combinaties brengen Branddonk in de problemen! In de 8’ zien we zo’n samenspel tussen Berrevoets en Mo El Idrissi! Uiteindelijk kan de voorzet van Mo weggewerkt worden! We zijn bijna een kwartier ver    als we weer een mooie Berg en dalse opbouw zien! Berrevoets en Pellegriti in samenspel spelen enkele Branddonkse spelers uit! Ze geven mee met Mo die op zijn beurt de bal verder doorschuift tot op rechts bij Thoelen! Lennert legt terug tot bij Mo die van  buiten de 16 net over het doel schiet! Berg en dal blijft de forcing voeren en dit keer gaat Jahal El Idrissi mee in het offensief! Hij kan van op links voorzetten maar keeper Veraghtert bokst de bal weg in de voeten van Pellegriti! Agatino haalt hard uit maar opnieuw kan doelman Veraghtert het schot pareren, ditmaal in de voeten van Joris, die goed mee gevolgd, de bal van dichtbij in doel duwt! Terechte voorsprong voor een goed en verdienstelijk spelend Berg en dal! Alle supporters zijn het er over eens dat dit het begin is van meerdere doelpunten! Helaas is dit niet het geval! Branddonk mag beginnen voetballen en in de 20’ dreigen ze al een eerste keer. Pauwels kan vanop rechts een voorzet afleveren op het hoofd van Boons, en deze kopbal gaat net over het doel van Kenens! Branddonk krijgt blijkbaar vleugels door deze tegenprik en bij Berg en dal trekken ze massaal terug! Rommes stuurt een lange bal richting Pauwels, die sneller op de bal dan onze verdediging!  Hij omspeelt op rechts de uitgekomen Kenens en trekt voor doel waar Murataj centraal klaarstaat om binnen te trappen. Net op dat moment zijn we maar met tien op het veld, want Mo moest voor verzorging van het veld na een aanslag!
Vanaf nu zakt Berg en dal ineen als een pudding! Het is alle hens aan dek houden om niet tegen een achterstand aan te lopen! In de 32’ snelt Boons voorbij Jahal El Idrissi en Rob en kan een strakke voorzet afleveren tot aan de tweede paal, waar Murataj van dichtbij intrapt! Wim heeft de korte hoek goed verkleind en kan een achterstand voorkomen! Sporadisch krijgen we Berg en dal nog eens voorin te zien! Dit keer is het Branddonk zelf dat een grote kans weggeeft! Rommes speelt te kort terug naar doelman Veraghtert en de attente Joris is er als de kippen bij om de bal op te pikken en alleen op de doelman af te gaan! De keeper kan de ingeschoten  bal  terugkaatsen tot bij Joris die op het ultieme moment wegglijdt en ook de kans op de voorsprong ziet verdwijnen. Aan de overkant zien we in de 40’ dat Claes mistast en Hannes op links vrije doorgang krijgt! Zijn schot gaat centimeters voorlangs!
We gaan rusten bij een 1 – 1  tussenstand na een eerste helft die ons een berg en dal toonde met twee gezichten! Een dartel, goed spelend en een dreigend Berg en dal in de eerste 20’ en een krasselend, onzeker, vertwijfelend Berg en dal in de volgende 25’. We hopen dat de trainer wat kan bijsturen tijdens de rust en hopen op een goed spelend team in de tweede helft!
Branddonk neemt onmiddellijk het heft in handen na de pauze! In de 47’ mag het al een hoekschop nemen en is het gevaarlijk langs Boons, die gevaarlijk kan over koppen! In de 50’ mag Vervloesem mee oprukken op links! Via enkele tussenstations komt de bal tot bij Berkmans die op de deklat knalt. Berg en dal zien we voor de eerste keer op de helft van Branddonk in minuut 54. Berrevoets zet van op de flank voor doel waar Joris naast tikt! We zijn al in de 58’ als we een snelle aanval van de onzen noteren! Mo zet voor doel en Joris trapt in één tijd naast! Branddonk laat zich niet onbetuigd en aan de overzijde knalt Murataj voorlangs! Bij Berg en dal is er nog weinig samenspel en het is al Branddonk wat de klok slaat! We komen er niet meer aan te pas! We hopen dat we nog een puntje kunnen redden tegen dit ontketend Branddonk! In de 83’ mag Murataj vrij van op links op doel schieten! Kenens is gelukkig wel bij de zaak en kan in hoekschop werken!
Het blijft uiteindelijk bij een 1 – 1  stand na een teleurstellende tweede helft! Berg en dal speelde een goede eerste twintig minuten en viel dan op alle vlakken uiteen! De goed geoliede machine van in de aanvang sputterde na het doelpunt. Er zat zand in de machine en we kregen de motor niet meer aan de praat!
Hopelijk slaat de motor volgende zondag in Schriek terug aan en kunnen we opnieuw genieten van een goed spelend Berg en dal dat nog eens voor een driepunter kan zorgen!
Allen op post,

Tot dan,

Zij kwamen toch nog met een punt naar huis :

Kennes Wim, Cuypers Rob, El Idrissi Jalal, Raeymaeckers Kai, Claes Yves (82’ Bodard Niels), El Idrissi Mohamed, Berrevoets Roberto (86’ Donkers Mattias), Thoelen Lennert (72’ Marien Louis), Joris Dean, Pellegritti Agatino, Reumers Guan.

Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne,.

Doelpunten : 18’ Joris : 0 – 1; 27’ Murataj : 1 – 1
Geel : Mo El Idrissi en Pelligriti

2 : Reumers, Thoelen, Pellegriti , El Idrissi Mo
1 : Claes, Kenens,El Idrissi Jalal, en Cools