Zondag 18 november 2017
Lyra —  Berg en dal
0       –        0

Berg en dal is de evenknie van Lyra.

Berg en Dal trekt vandaag naar de uitgesproken titelfavoriet en leider in het klassement Lyra.
Het is niet alleen een duel tussen de nummers 1 en 2 uit het klassement maar ook tussen de beste
verdediging (B.E.D.) en de beste aanval (Lyra). Wie haalt de bovenhand.

De wedstrijd zelf :
Stipt om 20 uur fluit scheidsrechter Van Reeth de wedstrijd voor het talrijk opgekomen publiek opgang.
Lyra mag aftrappen maar verliest meteen de bal.
Berrevoets gaat er met de bal vandoor op links, hij speelt de bal tot bij Mo El Idrissi die  meteen op doel schiet.
Doelman Maes kan de bal nog uit de rechter bovenhoek duwen.
Enkele minuten later zet Lyra een aanval op over verschillende stations. Dermaut kan zich ontdoen van Raeymackers maar hij schiet de bal naast het doel.
Het spel gaat goed op en neer maar met de nodige voorzichtigheid die door beide teams is ingebouwd.
We zijn al 25 minuten ver als Lyra nog eens de bal verliest. Het is weer Berrevoets die de bal krijgt.
Hij verstuurt een splijtende pass tussen 2 Lyra verdedigers door tot bij Thoelen. Lennert ziet zijn gekruist grond scherend schot door Maes nog met de vingertoppen uit het doel geronseld.
Onze verdediging heeft de aanvallers van Lyra goed in de greep en geeft niks weg. Het zijn onze rood-groenen die vlak voor rust nog eens kunnen dreigen.
Mo levert de bal in bij Reumers die de bal op het hoofd schildert van Joris.
Dean kopt terug tot bij Cuypers die zijn afgeweken schot over doel ziet vliegen.
We gaan rusten bij een 0-0 stand.
Berg en dal stond organisatorisch goed en neutraliseerde de gevreesde Lyra aanvallers perfect.
We kregen zelfs de beste kansen en hadden met een beetje meeval met een voorsprong de rust kunnen ingaan. Hopelijk kunnen we dit de tweede helft ook volhouden.

We zijn in de 53ste minuut als onze verdediging Verbert uit het oog verliest.
Hij krijgt de bal toegespeeld en kan alleen op Kenens afgaan.
Onze doelman kan het schot in hoekschop duwen.
De onzen zijn wakker geschud en het is Berrevoets die nog eens op wandel gaat.
Hij legt de bal af tot bij Joris die zijn schot in hoekschop geblokt ziet.
Met nog 20 minuten te gaan zien we dat beide teams vermoeid raken, dat de ruimtes groter worden en het moeilijker wordt om taken correct te blijven uitvoeren.
Het zijn Raeymaeckers en Thoelen die op rechts een aanval opzetten.
Zij spelen Berrevoets vrij die in kansrijke positie vanop 11 meter zijn schot volledig mist en bal meters naast doel ziet belanden.
Dit was de kans op 0-1.
Een kwartier voor tijd kan Demaut zich ontdoen van onze verdedigers maar hij schuift de 1-0 naast het doel, hier komen we goed weg.
Lyra dringt aan en Cuypers moet naar de noodrem grijpen om een Lyra aanval af te stoppen.
Scheidsrechter Van Reeth doet alsof zijn neus bloedt en laat verder spelen tot ergernis van de Lyra aanhang.
Uit de tegenaanval wordt de ingevallen  Cools voor Maes gebracht die in de voeten van Thomas duikt.
Thomas gaat neer maar ook hier ziet de scheidsrechter geen graten in.
Het is de ingevallen Kreydt die voor het laatste wapenfeit zorgt.
Hij schiet de bal via de voet van J. El Idrissi op de paal.
Van Reeth maakte een einde aan deze boeiende topper.

Het blijft tenslotte 0-0 wat een correcte uitslag is. Beide teams mogen tevreden zijn met het behaalde punt.
Berg en dal speelde organisatorisch en tactisch en sterke wedstrijd. De opgelegde taken werden dan ook perfect uitgevoerd. Hiervoor verdient ook de trainersstaf een pluim.
Volgende week zijn we terug op post voor de volgende maar daarom niet minder makkelijke wedstrijd tegen promovendus Sint Job.

Bedankt Dimitri voor het verslag!

Tot dan,

Zij kwamen met een welverdiend punt naar huis :

Kennes Wim, Cuypers Rob, El Idrissi Jalal, Raeymaeckers Kai, Maes Brecht, El Idrissi Mohamed, Berrevoets Roberto,Thoelen Lennert (80′ Cools Thomas), Joris Dean (89′ Poelmans Lloyd), Pellegritti Agatino, Reumers Guan.

Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne, Claes Yves.

Doelpunten :   geen
Geel : Cools
Rood :

Geel Gevaar :
2 : Reumers, Thoelen
1 : Pellegriti , Claes, Kenens,El Idrissi Jalal,El Idrissi Mo en Cools
Geel Geschorst :
Rood geschorst
:
Topscorers Berg en dal : 21 doelpunten tegen : 9
6 : Joris
4 : El Idrissi Mo, Berrevoets,