Eindelijk nog eens winst tegen uitermate zwak Duffel
Duffel heeft dit seizoen nog niet gewonnen, en heeft tot hiertoe drie keer gelijk gespeeld! Ze staan dan ook onderin het klassement! Berg en dal is ook ver teruggezakt in de rangschikking en vandaag is winnen  een must.
Dezelfde spelers van de vorige weken blijven geblesseerd! Trainer Hoes koos voor Didier en Van Elven in het aanvallend compartiment.
De wedstrijd zelf :
We waren twee minuten te laat in het “Duffelse stadion” tussen de serres, maar we hadden nog niks gemist vertelde ons voorzitten Verheyen.
Berg en dal is in balbezit en ze nemen zoals gewoonlijk het initiatief! Op dit moment kan Duffel geen vuist maken en moet enkel achter de bal aanhollen! Het speelveld is klein en hobbelig en echt combinatievoetbal is hier schier onmogelijk! Toch probeert Berg en dal  over de linker en dan over de rechterflank aanvallen in mekaar te steken! Berg en dal houdt het tempo goed hoog en laten zo goed en zo kwaad het kan de bal goed rondgaan! Een verre trap naar voren door ons middenveld in de 18’ , blijkt zeer gevaarlijk te worden! De bal botst over verdediger Van Mullem en Van Elven kan bij de hotsende bal! Hij lobt over doelman Smets maar de bal rolt naast het doel. Het spelbeeld wijzigt niet en Berg en dal blijft druk naar voor zetten. Bodard gaat regelmatig mee naar voren maar de ultieme voorzetten komen vooralsnog niet aan. In de 28’ verstuurt Mo een lange bal richting de mee opgerukte Boonen. Verdediger Vergeylen krijgt de bal tegen de arm en scheidsrechter Hoeyberghs fluit strafschop. Van Elven zet zich achter de bal en trapt met een stofwolk de 0 – 1 op het scorebord. Het is lang geleden dat we nog eens voorstonden. We horen amper juichen op de tribunes en we vragen ons af of er wel supporters aanwezig zijn. Duffel schiet wakker en probeert te reageren. Het stelt eigenlijk weinig voor, maar zo kunnen de onzen counteren. In de 30’ gebeurt dit ook langs Didier! Hij snelt op rechts weg en kan voor doel trekken waar vele jongens gevolgd zijn maar Joris krijgt de voorzet niet onder controle. Onze spelers hebben op elk vlak de bovenhand van Duffel dat er echt niets van bakt. Berg en dal blijft dreigen en in de 36’ komt een voorzet van Van Elven tot bij Didier aan de tweede paal!  Sebastien trapt met een omhaal de bal tegen de netten! De assistent-scheidsrechter vlagt echter voor buitenspel. Een pareltje dat afgekeurd wordt. Jammer. Even voor de rust zet Mo van op rechts voor doel richting Van Elven op links! Stijn kan de bal controleren maar Van Espen, Van Mullem en doelman Smets vormen een levende blokkade.
We gaan rusten bij een 0 – 1 voorsprong na een eerste helft waarin er maar één ploeg op het veld stond! We creëerden kansen maar ze werden niet verzilverd! Dit doet me denken aan de wedstrijd in april 2016. Het regende kansen maar geen doelpunten en we bleven steken op een 1 – 1. Dat doemscenario wens ik Berg en dal vandaag niet toe. Zo ziet het er ook niet uit en we kijken vol verwachting naar de tweede helft. Ondertussen hebben we toch wat supporters tegen het lijf gelopen onder de rust.
Duffel komt met meer spirit uit de kleedkamers en in de 48’ is het De Voecht die op links het lijntje afsnelt! Zijn schot wordt in hoekschop gewerkt! Bij Berg en dal komen de passes niet meer aan en wordt het spel slordiger! Toch blijven we dreigen als we nog eens voorin komen. In de 55’ is het Van Elven die tweemaal aan het kanon staat : een eerste maal trapt hij in het zijnet en bij zijn tweede poging tipt doelman Smets zijn schot in hoekschop. In de 58’ zet Didier een één-tweetje op met Van Elven! De pass van Stijn is iets te ver en Didier kan er net niet bij. Duffel komt meer en meer aan de bal zonder dat ze evenwel gevaarlijk zijn, maar bij een 0 – 1  stand blijft alles nog mogelijk! In de 63’ rolt Kazadi heel de verdediging op maar geeft dan de bal aan doelman Kenens. Het blijft dus uitkijken. De onvermoeibare Donkers trekt in de 65’ in de aanval. Hij zet Van Eyndhoven op een verkeerd been en legt de bal voor de voeten van Didier die in twee keer de bal tegen de netten kan doen kletsen. De verlossende 0 – 2 staat op het bord. Bij een zeldzame Duffelse tegenstoot kan Verschaeren helemaal vrij op doel knallen! Zijn schot gaat naast! Berg en dal is het Berg en dal niet meer van de eerste helft. Er kruipt veel afval in het spel en ze laten Duffel meer en meer aan de bal komen. In de 80’ bedient Van Elven aan de rand van de 16 de mee opgerukte Donkers. Met een subliem tikje ontdoet hij zich van Van Mullem en schiet beheerst in de linkerhoek onhoudbaar binnen. Hij verdient echt wel dit doelpunt na zijn schitterende wedstrijd. Even voor affluiten redt Kenens nog een schot van Verschaeren.
Scheidsrechter Hoeyberghs laat niet overspelen en fluit na 90’ de gewonnen wedstrijd af!
Het is ons eindelijk nog eens gelukt te winnen na een wedstrijd die er eigenlijk geen was! Berg en dal was te sterk voor dit zwak acterend Duffel.
Zondag wacht ons Kontich thuis en zal het weer 90’ knokken worden om de buit thuis te houden. We hebben er het volste vertrouwen in.
Tot zondag,
Zij kwamen met de volle buit naar huis :
Kenens Wim,  Boonen Sten, Bodard Niels, Maes Brecht, Driesen Jens, Donkers Mattias, Reumers Guan, El Idrissi Mohamed (84’ Reumers Robin),   Sébastien Didier, Joris Dean ( 78’ Grondelaers Jeffrey), Van Elven (84’ Berrevoets Roberto)
Overige bankzitter : De Scheemaecker Senne
Doelpunten : 28’ Van Elven : 0 – 1; 65’ Didier : 0 – 2
80’ Donkers : 0 – 3
Gele kaarten :
Geel gevaar :
2. Van Elven, El Idrissi, Koppers, Driesen, Donkers en Grondelaers
1. Bodard, Berrevoets, Maes, Joris en Reumers Guan
 Topscorers Berg en Dal : 8 doelpunten  /  tegengoals : 10
2. El Idrissi Mo