Ondermaats Berg en dal geeft zekere zege weg in de slotminuten.
Na 2 verlies partijen op rij bracht B.E.D.  vorige week een verdiend punt mee uit het verre en 2de gerangschikte Oppuurs. Het neemt het vandaag op tegen het laatst geklasseerde Duffel dat de degradatie zo goed als niet meer kan ontlopen. Berg en dal won in de heenronde op een makkelijke manier van hekkensluiter Duffel. Vandaag zou deze wedstrijd geen enkel probleem mogen opleveren voor Berg en dal. B.E.D. kan maar beter winnen wil het in de veiligere regionen van het klassement blijven vertoeven.
Maes is vandaag geschorst.
Iets over 15 uur fluit scheidsrechter Van De Velde, zoon van, de wedstrijd op gang voor het mager opgekomen publiek.
Duffel eist meteen de bal op en speelt vrank en vrij zijn spel. Het zorgt na 10 minuten dan ook voor de eerste dreiging in deze wedstrijd. De Voecht wordt aan de grote backlijn vrijgespeeld maar hij schiet de open schietkans over het doel. B.E.D. bakt er niets van en levert een festival aan slechte passes af.De meeste ballen belanden over de zijlijn of in de tribune. Het erbarmelijk slechte veld maakt mooi voetbal onmogelijk maar spelers van dit niveau zouden toch iets beter moeten kunnen, zelfs op dit veld. Na 18 minuten kunnen we toch eens dreigen als Van Elven de bal verovert en Didier aanspeelt. Didier zijn uithaal vliegt over het Duffelse doel. B.E.D. blijft maar wat aanmodderen en bij Duffel is het vuur ook wat gedoofd. In de 35 minuut mogen we een hoekschop nemen. El idrissi speelt kort op Van Elven die de bal meteen voor doel brengt waar Didier boven iedereen uittorent en de bal binnen knikt voorbij een kansloze doelman. Het staat onverhoopt 1-0. We zitten te wachten op het rustsignaal als er plots weer gevaar dreigt. Slegers schat een hoge bal foutief in en een Duffelse aanvaller komt zo alleen voor Kenens. Hij schiet de bal naar de rechterbovenhoek maar Kenens kan hem nog uit de hoek zweven. Een knappe redding van Wim. B.E.D. dient Duffel onmiddellijk van antwoord als Reynders (denken we) een counter op zet. Hij stuurt Mariën diep, die zijn tegenstaander uitkapt en teruglegt tot bij Van Elven. Stijn schiet van op de penaltystip iets te zwak in waardoor een Duffelse verdediger de bal nog voor de lijn kan keren. Eindelijk is het rust. B.E.D. staat onverhoopt voor aan de rust ondanks een zeer zwakke 1ste helft waarbij het slechte veld niet in ons voordeel speelde. Hopelijk is er na de rust beterschap. Het is weer Duffel dat eerst dreigt. Elayadi zet Delmeire voor doel, deze schuift de bal voorbij Kenens, maar Van Der Sanden kan de bal nog voor het lege doel en een aanstormende Duffelse aanvaller ontzetten. In de 57 minuut lijdt Duffel op het middenveld balverlies. De bal belandt bij Reynders die met een grond scherend schot de doelman het nakijken geeft. De veilige 2-0 staat op het bord. Tien minuten later krijgen we nog eens een Duffelse tegenprik via Van Espen die schuin voor doel op Kenens knalt.  B.E.D. krijgt nog een 2-tal counter mogelijkheden die het slecht uitspeelt en de wedstrijd lijkt rustig naar het einde te kabbelen. Het venijn zit hem echter in de staart. Vier minuten voortijd belandt een strakke Duffelse voorzet via de borst van El Idrissi in de voeten van de ingevallen Kemland. Hij knalt overhoeks binnen en zorgt zo voor de aansluitingstreffer.We zitten vlak voor tijd als een Duffelse verdediger de bal cadeau doet aan Van Elven. Stijn kan alleen op de doelman af.Hij omspeelt de doelman en schiet een beetje schuin voor doel de bal tot ieders verbazing niet in het lege doel maar op de paal. Deze huizehoge misser zal ons nog zuur opbreken. In de 93 minuut mag Duffel nog een vrije trap nemen aan de zijlijn. De bal wordt in het pak gedropt waar hij tegen de deklat wordt gekopt. De bal springt terug in het veld en belandt voor de voeten van de mee opgerukte doelman.Hij wil een ferme lel geven tegen de bal maar raakt deze maar half. Hierdoor begint de bal te spinnen en rolt hij tergend traag tussen enkele benen, juist naast de paal en net over de doellijn voorbij een kansloze Kenens. De gelijkmaker is een feit. Van een anticlimax gesproken!!! De Duffelse spelers zijn door het dolle heen met dit punt ondanks dat de degradatie onvermijdbaar zal zijn. Toch toonden zij de juiste mentaliteit en speelden zij voor wat ze waard zijn.Dit in schril contrast met onze spelers die na de winterstop nog amper het niveau van 1ste provinciale halen. Zij moeten nu stilaan naar onder beginnen kijken waar in de verre verte het degradatiespook komt opduiken.Met deze vormcurve zal het nog een hele prestatie worden om de benodigde 10 punten te behalen die waarschijnlijk voldoende zullen zijn voor het behoud. B.E.D. moet nu zaterdagavond aan de bak bij het nummer 3 Kontich dat na de nederlaag bij staartploeg St-Job ook iets te bewijzen heeft. Een overwinning wordt nu stilaan een must.
Dank U wel Dimitri voor dit verslag!!
Volgende week ben ik, normaal gezien, terug van de partij en hoop dan een ander Berg en Dal te zien!!
Tot zaterdagavond!
Zij gooiden 2 kostbare punten te grabbel :
Kenens Wim, Bodard Niels, Slegers Lennert, Reumers Robin, Van Der Sanden Jens, Reumers Guan, El Idrissi Mohamed (90’ Lamkharrat Ali) , Sébastian Didier, Van Elven Stijn, Mariën Louis (76’ Peys Alexander) en Reynders Tom.
Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne en Poel Michael
Doelpunten : 35’ Didier : 1 – 0; 57’ Reynders : 2 – 0;
86’ Kemland : 2 – 1; 91’ Smets : 2 – 2
Gele kaarten :  Van Elven
2. El Idrissi, Koppers, Donkers, Van Der Sanden en Grondelaers
1. Berrevoets, Joris, Reumers Guan, Didier, en Kenens.
geel geschorst : Van Elven zaterdag 16/02 tegen Kontich
rood geschorst
: één speeldag Bodard zaterdag 16/02 tegen Kontich

Topscorers Berg en Dal : 28 doelpunten / tegengoals : 29