Lille wint op een diefje in het Kattenstadion.!!
Lille wist vorig seizoen maar op het nippertje het behoud te verzekeren maar lijkt dit seizoen de grootste uitdager van leider De Kempen te zijn.Berg en Dal is al enkele weken ongeslagen en wil vandaag de scalp van het 2de gerangschikte Lille.Kevin Oris keert terug uit blessure ten nadele van Dean Joris.
Berg en dal probeert meteen de wedstrijd naar zich toe te trekken, Lille rekent vooral op de counter. Al vroeg in de wedstrijd valt Boonen gekwetst uit, Joris vervangt hem.Na een kleine 20 minuten krijgt Smeets de bal aangespeeld in de 16, hij schiet rakelings over doel. In de 25ste minuut kan Lille een eerste keer counteren via Delen. Hij zet Gerritsen voor doelman Kenens maar hij schiet deze reuze kans zwak in de armen van Wim.Berg en dal antwoordt meteen via El Idrissi die in de 16 de bal niet goed genoeg raakt en hem naast in plaats van in het doel ziet verdwijnen. Het is al bijna rust als Berg en Dal een hoekschop mag nemen.El Idrissi bedient Smeets in de rechthoek. Wouter krult de bal voor doel waar De Winter zich moet reppen om de bal aan de tweede paal nog van onder de lat te halen.
We gaan rusten met een 0-0 tussenstand na een eerste helft waarin Berg en Dal baas was zonder kansen. Lille teerde duidelijk op de counter en kreeg zo de beste mogelijkheid van de eerste helft.Hopelijk vinden we in de 2de helft een gaatje in de Lilse muur.
We zijn al 10 minuten ver als El Idrissi van buiten de 16 mag uithalen. De Winter duwt de bal met moeite uit rechter benedenhoek in hoekschop.Na 70 minuten verovert Smeets de bal op het middenveld. Hij speelt de bal tot bij Kevin Oris die van buiten de 16 snoeihard naar de rechter beneden hoek knalt.De Winter brengt redding maar de rebound botst voor de voeten van Didier. Hij neemt de bal meteen in volley maar De Winter kan met een super reflex de bal nog uit zijn doel houden.Enkele minuten later valt ook Bodard gekwetst uit, Cuypers is zijn vervanger.Een kwartier voor tijd volgt er dan nog eens een schaarse Lilse counter via Brouwers. Hij speelt de bal tussen Kenens en onze verdediging en Gerritsen kan de bal moeiteloos in het lege doel tikken voor de onverdiende 0-1.Berg en Dal probeert nog, maar het is moegestreden na een meer dan degelijke match te hebben gespeeld.De 0-1 blijft op het bord.
Berg en Dal ging onverdiend de boot in tegen Lille.Het speelde één van zijn betere wedstrijden maar zag een counterend Lille op een diefje aan de haal gaan met de 3 punten.Het was doelman De Winter die met een super save zijn ploeg behoede voor een achterstand en hen de kans gaf op de overwinning.
We zullen dan volgende week de rug terug moeten rechten en proberen om de 3 punten mee te nemen op Antonia.
De wedstrijd wordt op zondag om 14.30 uur gespeeld en dan zal Stefaan weer van de partij zijn om het verslag te verzorgen.
Bedankt Dimitri voor je verslag!!
Tot zondag,
 Zij kregen de Lilse muur niet gesloopt :
Kenens Wim, Maes Brecht, Oris Kevin, Slegers Lennert, El Idrissi Mohamed, Smeets Wouter, Bodard Niels (70′ Cuypers Rob), Boonen Sten (10′ Joris Dean), Didier Sebastien, Dams Ignace (80′ Oris Mike), Bakkovens Ben
Overige bankzitters :  Raeymaekers Jens
Doelpunten : 75’ Gerritsen : 0 – 1;