Eerste thuisoverwinning  zonder veel glans!!
’s Gravenwezel – Schilde staat op de 14de plaats in het klassement en zou geen probleem mogen opleveren voor ons team. In de heenronde kregen we het nog knap lastig nadat we vlug op een “veilige” 2 – 0 stonden. Dus we zullen maar niet te vroeg victorie kraaien.
Bakkovens zit bij Berg en dal zijn dag schorsing uit en Maes is er vandaag niet bij! Reumers, Driesen, Bodard maken hun rentree na lange afwezigheid. Koppers en Boonen zijn nog gekwetst.
Het wil op deze 5de januari van het nieuwe jaar niet licht worden! Het stadion ligt er in het halfduister troosteloos bij! Gelukkig fleuren de kerstster en kerstlichtjes het gebeuren op voor de eerste wedstrijd van 2020. Scheidsrechter Schuurmans laat de partij starten rond de klok van 14.30 Berg en dal is het meest bij de bal, domineert op een rustige manier, maar er is te weinig diepgang in het spel! De voorzetten zijn allesbehalve accuraat en zo blijven we verscholen van echt dreigende fases. In de 16’ komt Dean Joris bij de bal op links en krijgt de bal terug in de voeten na een afgeblokt schot! Hij legt terug tot bij Mike Oris die van op de grote backlijn de bal in de linkerhoek plaatst. Doelman Van De Vyver is kansloos! 1 – 0. We zijn nog geen twee minuten later of Smeets kan van op rechts aanleggen! Wouter zijn schot vliegt over. In de 20’ moet de onfortuinlijke Dams vervangen worden. Jens Van Der Sanden maakt ook zijn rentree na lange afwezigheid. Jens neemt de plaats in van Reumers als centrale verdediger en Guan wordt middenvelder. We zijn halfweg deze eerste helft als Driesen een prachtpass verstuurt naar Smeets op rechts. Wouter lobt over de uitgelopen doelman maar de bal rolt naast de linkerpaal buiten. Berg en dal laat ’s Gravenwezel – Schilde meer in de wedstrijd komen en een pass van op links bereikt de helemaal vrijstaande Colman. Kenens kan het gekruist schot afweren. Aan de overzijde is het Joris die wegdraait van Breackmans en op doel trapt! Doelman Van De Vyver kan er nog net met de handen bij om de bal in hoekschop te duwen. In de 34’ trekken de Antwerpenaars weer ten aanval en na een lange uitgesponnen “handbal” aanval kan Colman op doel trappen. Gelukkig vliegt het schot over het doel van Kenens.De wedstrijd kabbelt rustig verder zonder hoogtepunten en wanneer scheidsrechter Schuurmans na 45’ de eerste helft teneinde blaast, merken we dat het spel niet veel om het lijf had.
We gaan rusten bij een 1 – 0 voorsprong na een eerste helft die gekenmerkt werd door de talloze foute passes, een laag speltempo en weinig diepgang.
Terwijl we onze plaatsen terug gaan innemen zien we dat Driesen Joris op links lanceert! Dean knalt op doel, maar zijn afgeweken schot wordt door de doelman onschadelijk gemaakt. In de 58’ is het Smeets die Joris wegstuurt op links!! Dit keer wordt de voorzet van Joris in hoekschop gewerkt. De aansluitende corner van Mo El Idrissi valt over de verdedigers op de voet van Joris, die meteen de bal in de linkerhoek keihard binnentrapt : 2 – 0. ’s Gravenwezel-Schilde komt vanaf nu meer in de wedstrijd en mag een vrije trap nemen. De geplaatste bal van Bektas wordt door Kenens uit de kruising gehaald en de bal komt in de rebound bij Belhadi, die zijn schot op de paal ziet uiteenspatten. We komen goed weg. Wanneer de frustratie bij Gessner te hoog wordt en hij Driesen onder uit maait, mag hij zich gaan douchen. Wie dacht dat nu de schaapjes zeker op het droge zouden zijn, komt bedrogen uit! Smeets kan in de 65’ nog eens voor doel zetten, maar Mike trapt in één tijd huizenhoog over. ’s Gravenwezel-Schilde mag met zijn tien man meer en meer het initiatief nemen en zo kan Peeters nog een schot afleveren! Kenens moet plat. In de 75’ steekt de ingevallen Lumanza Sambe knap tussendoor tot bij Smeets, die helemaal alleen voor doelman Van De Vyver komt! Deze laatste weet redding te brengen. Smeets trapt even voor affluiten een voorzet van Joris over het doel en sluit daarmee de debatten van deze eerste wedstrijd van 2020.
Berg en dal won zijn eerste thuiswedstrijd in de terugronde. De wedstrijd op zich had niet zo veel om het lijf, maar de drie punten waren het belangrijkste. Vandaag speelden we met vier spelers die terugkwamen uit blessure en dat kan enkel maar positief zijn voor de volgende weken.
Zaterdagavond spelen we uit in Zoersel!!  We hopen daar de eerste uitoverwinning van 2020 te behalen.
Tot dan!!
Zij behaalden de eerste overwinning in 2020 :
Kenens Wim, Reumers Guan, Slegers Lennert, El Idrissi Mohamed, Bodard Niels, Driesen Jens, Smeets Wouter, Joris Dean, Dams Ignace (20’ Van Der Sande Jens), Oris Mike (72’ Lumanza Sambe Rudi), Oris Kevin
Overige bankzitters :  De Scheemaecker Senne en Didier Sébastien
Doelpunten : 16’ Mike Oris : 1 – 0; 60’ Joris : 2 – 0