Inspiratieloos Berg en Dal raakt niet voorbij St.-Dimpna.
St.Dimpna had de voorbije weken al heel wat doelpunten moeten incasseren. Vandaag wilden ze koste wat kost de deur achterin dichthouden. Bij Berg en dal waren de voorbije weken ook niet positief na de drie nederlagen op rij. Het was de hoogste tijd om hier iets aan te doen!! Reumers ligt nu ook bij in de lappenmand samen met Driesen en Joris.
De wedstrijd zelf :
Veel volk op het matchdiner ’s middags op deze met zon overgoten 13de oktober. St.-Dimpna met een heel legioen supporters vulden de tribune van het Kattenstadion tot in de nok. Weer was er hoog bezoek op vlak van de scheidsrechters : na Yoerie Van de Velde, enkele weken geleden, zagen we nu Peter Vervecken als aandachtig toeschouwer.
Scheidsrechter Hoeyberghs laat omstreeks 15.00 de wedstrijd beginnen.
Het spel gaat goed over en weer en in de 9’ mag St.-Dimpna een vrije trap nemen, ver van het doel op de rechterkant. Luyckx zet zich achter de bal en gedragen door de wind zeilt de bal voorbij jan en alleman in het doel van Kenens. 0 – 1. Over een koude douche gesproken. Berg en dal moet meteen achtervolgen, maar kan niet in zijn spel komen! De passes zijn onnauwkeurig en komen meestal helemaal niet aan! Het tempo ligt te laag om St.-Dimpna pijn te  doen. Het is wachten tot in de 19’ vooraleer een degelijke aanval in mekaar gestoken wordt. Smeets kan van op links voor doel zetten, waar Mike Oris de bal doorkopt tot bij Kevin Oris, die over het doel van Vervoort trapt. Éen minuut later mag Mike alleen op Vervoort af gaan, maar hij slaagt er niet in om de bal voorbij de doelman tegen de netten te werken. Berg en dal mag dan wel veel in balbezit zijn het kan er weinig mee aanvangen! Voorin kan de bal niet in eigen rangen worden gehouden. Er zijn praktisch  geen combinaties te zien en de passes missen hun precisie. In de 33’ gaat Mo El Idrissi de solotoer op en passt uiteindelijk tot op links bij Smeets. Deze trekt voor doel en Mike Oris kan de bal aan de tweede paal binnen tikken. De verdiende gelijkmaker staat op het bord. Veel ophefmakende zaken gebeuren er niet meer in deze teleurstellende eerste helft! In de 41’ zet Mo nog eens laag voor doel, maar Smeets kan onvoldoende bij de bal om af te werken. We gaan rusten bij een 1 – 1  tussenstand na een eerste helft waarin Berg en dal wel veel balbezit had, maar het goed gegroepeerde St.-Dimpna niet kon ontwrichten. Daarvoor speelde het te traag, zonder veel inspiratie en met veel afval in het spel. We houden ons hart vast voor de tweede helft. In de 54’ kunnen we een dreigende actie van Berg en dal noteren! Een voorzet van op links wordt net voor de neus van Mike door Mols in hoekschop getrapt. Even later in minuut 57’ kan Mike, na een verre pass van op links weer aanleggen, maar doelman Vervoort weet het schot onschadelijk te maken. Het spel valt dan weer stil en er gebeurt nog weinig op het veld. St.-Dimpna roert zich en in de 68’ wordt een schot van Kharichef gelukkig afgeblokt. Nog in dezelfde minuut vliegt een schot van Kamara net voorlangs. We komen goed weg!! De ingevallen Didier zorgt in de 75’ meteen voor dreiging. Hij swingt voorbij Robin Wellens en Kharichef, maar wordt in de grote backlijn opgehouden door Mols. Bijna aansluitend kopt Kevin Oris een voorzet van Smeets naast. De laatste tien minuten komt St.-Dimpna meer aan de bal en deint Berg en dal weer stilaan weg. In de 83’ mogen we nog een vrije trap nemen, net buiten de 16, centraal voor doel. Kevin pegelt de bal net over.
In de 87’ wordt Didier mooi aangespeeld op links en kan hij voor doel zetten. Mike knalt de voorzet naast het doel van Vervoort! In de absolute slotfase dwingt St.-Dimpna nog enkele hoekschoppen af. Wanneer Kenens zich verkijkt op een hoge bal kan St.-Dimpna daar gelukkig niet van profiteren.
Scheidsrechter Hoeyberghs fluit na 93’ deze teleurstellende wedstrijd ten einde! Een derby, met een massa toeschouwers, aangenaam weer maar met een droevige pot voetbal. Door de gemiste kansen en het ondermaats  presteren zijn we niet voorbij St.-Dimpna geraakt. Bij de meeste spelers ontbreekt het vuur en de geestdrift om er iets van te maken! Er zal toch dringend een kentering moeten komen, want wekelijks zakken we meer en meer naar de lagere regionen.
Tot zaterdagavond,
Zij konden niet voorbij St.-Dimpna :
Kenens Wim, Koppers Gille, Maes Brecht, Bakkovens Ben, Slegers Lennert, Bodard Niels, El Idrissi Mohamed (74’ Sébastian Didier) , Kevin Oris, Dams Ignace , Smeets Wouter en Oris Mike
Overige bankzitters Raeymaekers Jens, Boonen Sten, Reynders Tom
Doelpunten : 9’ Luyckx : 0 – 1; 33’  Mike Oris : 1 – 1