Mike Oris nekt ex-club in de slotminuten.
De competitie voorbereidingswedstrijden waren allesbehalve rimpelloos verlopen! Het busje gekwetsten is goed gevuld met : doelman Kenens, Gille Koppers, Jens Van De Sande, Kevin Oris, Dean Joris en Niels Bodard. Hoe zal Berg en dal aan het seizoen beginnen ?? Iedereen zat met een heleboel vraagtekens!!
Wezel debuteert in eerste provinciale en het is erop gebrand om in de eerste wedstrijd van het seizoen te laten zien dat het in deze reeks thuishoort.
Het is nog gloeiend heet als we afzakken naar het Kattenstadion waar het gonst van de drukte! Men heeft zelfs parking moeten bijmaken om hier iedereen op een deftige manier te kunnen ontvangen! Naast het stadion is er in de Faar het Cockfestival bezig, ter ere van hun 10 jarig bestaan. Ambiance en vele toeschouwers, laat de competitie maar beginnen.
Scheidsrechter Osier laat omstreeks 18.00 aftrappen.
Beide ploegen beginnen zeer voorzichtig aan hun wedstrijd. Langs de twee kanten is er veel afval in het spel, en er wordt op een zeer laag tempo (omwille van de hitte?) gespeeld! Noch Wezel, noch Berg en dal komen tot degelijke combinaties. Het eerste gevaar noteren we rond de tiende minuut wanneer Mo mooi wordt aangespeeld op rechts! Mo kan van tegen de doellijn voor doel zetten maar de inlopende Dams zijn schot wordt onderweg afgeblokt. Alles wijst er op dat de wedstrijd echt begonnen is want in de 12’ steekt B&D opnieuw zijn neus aan het venster! Didier kan van op links een prima voorzet afleveren, maar Mike Oris kopt over het doel van De Bisschop. De wedstrijd valt opnieuw stil en we krijgen enkel  middenveldspel te zien en vele hard bevochten duels in deze faire match. Het is wachten tot in de 29’ vooraleer we toch nog eens de pen kunnen bovenhalen wanneer Bakkovens Wouter Smeets de diepte instuurt op rechts. Wouter wacht echter iets te lang om voor te zetten en Liapashtica kan onderscheppen. Berg en dal vangt Wezel heel goed op en speelt zeer gegroepeerd! De verdediging moet enkel in de 34’ toekijken hoe een voorzet van Van Veldhoven door de vrijstaande Ibrahimovic over het doel van De Scheemaecker gekopt wordt. Aansluitend keilt onze linksback Boonen een bal naar voren en Oris is sneller dan Liapashtica. Zijn knal spat uiteen op de betonnen omheiningsplaten naast het doel van De Bisschop.
We gaan rusten bij een 0 – 0 stand na een eerste helft, waarin beide ploegen het zo goed als het kon gesloten hielden. Voetballend hebben we weinig gezien in deze toch wel “magere” eerste helft.
De zon is voor een grotendeels verdwenen en er is meer zuurstof in de lucht! Misschien stimuleert dat de ploegen om echt te gaan voetballen! Hoeveel energie is er al verbruikt in de hitte van de eerste helft?? Deze tweede periode start op dezelfde manier als de eerste helft! Veel duels en middenveldspel zonder enige vorm van combineren! Berg en dal hanteert de lange bal naar voren, zonder veel succes evenwel en is onrustig in de opbouw. Wezel is vinniger uit de kleedkamer gekomen en speelt meer vooruit, zonder echt te dreigen! Het eist wel, net zoals in de eerste helft het balbezit op. In de 63’ riskeert Smeets een verre trap vanop zo’n 40 m als hij doelman De Bisschop ver uit zijn doel ziet staan! De bal vliegt echter over en naast! In de 64’ snelt Smeets achter een dieptepas aan en raakt de uitgelopen doelman De Bisschop. De ongelukkige Wezelse keeper dient vervangen te worden door Winnen. Het is wachten tot in de 80’ op wat opwinding! Smeets is er op links vandoor en kan de bal voor doel zetten! Janssens kan voor de neus van Oris ontzetten. Trainer Van Houdt vervangt de moegestreden Dams door Stulens die nog 5’ mee in de aanval zal trekken. In de 85’ komt de bal opnieuw bij Smeets op links. Wouter zet deze keer hoog voor doel en het is Mike Oris die aan de tweede paal onhoudbaar binnen knikt. Volledig uit het niets valt er een doelpunt uit de lucht en staat Berg en dal 1 – 0 voor. Wezel moet kost wat kost risico’s nemen om alsnog een puntje uit de wacht te slepen en dat opent countermogelijkheden voor de onzen. Mo is er op rechts van door gegaan en kan van tegen de doellijn terugleggen tot bij de vrijstaande Oris, die veel te  zwak op doel besluit. Wezel pompt de bal naar voor en in de 92’  steekt Teker de bal gepast door tot bij de ingevallen Grepi, maar doelman De Scheemaecker haalt de bal uit de voeten van de Wezelse aanvaller.Uiteindelijk fluit scheidsrechter Osier de wedstrijd na 94’ af.Berg en dal heeft de eerste overwinning beet!! Het was zeker en vast geen schoonheidsbeestje maar door de inzet en het goed gegroepeerd spelen houdt men de drie punten in eigen huis! Wezel dat wel het meest in balbezit was kon slechts op één enkele keer echt eens dreigen!
Deze overwinning in eigen huis zal deugd doen, want het was al van 13 januari geleden dat we nog eens de drie punten in het Kattenstadion konden pakken.
Zij begonnen de competitie met een overwinning in eigen huis :
De Scheemaecker Senne, Bakkovens Ben, Slegers Lennert, Reumers Guan, Boonen Sten, El Idrissi Mohamed, Driesen Jens, Dams Ignace (84’ Stulens Gille), Sébastian Didier (69’ Reynders Tom), Smeets Wouter en Oris Mike.
Overige bankzitters : Maes Brecht en Marien Louis
Doelpunten : 85’ : Oris Mike : 1 – 0