Moeizame zege op karakter en inzet.
Zoersel, vorig jaar als derde geëindigd staat momenteel op een tweede plaats met 4 punten! Ze zullen ongetwijfeld de scalp van Berg en dal willen veroveren om zo mee in de top te blijven ronddraaien. Bij Berg en dal is de ziekenboeg nog gevuld met : Bodard, Kenens (schouder), Koppers, Cuypers en Van De Sande. Kevin Oris start op de bank. Trainer Van Houdt kiest voor de derde maal op rij voor dezelfde 11 om de wedstrijd te starten!
Het Kattenstadion was behoorlijk goed gevuld op deze zonnige vijftiende september. Berg en dal speelt voor de gelegenheid in het wit, want opponent Zoersel draagt vandaag rood-groen. Scheidsrechter Saenen laat Zoersel de wedstrijd aftrappen. De studieronde waarin beide ploegen mekaar van links en rechts aftasten duurt niet zo erg lang! In de 8’ moet onze doelman De Scheemaecker al zijn kunde laten zien wanneer Van Beurden een voorzet van op rechts vrij mag inkoppen. Senne savet en voorkomt een vroege achterstand. Berg en dal kan eindelijk na een kwartier voor de eerste dreiging zorgen! Mike Oris is na een dieptepass vlugger dan verdediger Adriaens, maar de goed uitgelopen doelman van Zoersel, Moorkens, kan net voor de neus van Mike ontzetten. Berg en dal dringt verder aan en nog in dezelfde minuut kan Boonen van op links voorzetten! Mike Oris devieert de bal maar Moorkens kan het leer uit de korte hoek in hoekschop verwerken. In de 20’ ziet Jens Driesen dat doelman Moorkens heel ver uit zijn doel staat, maar zijn schot vanop zo’n 40 m valt net over het doel. Het spel, zonder noemenswaardige hoogtepunten, kabbelt stilaan verder. Foute passes stapelen zich op en Zoersel neemt meer en meer het heft in handen! Berg en dal plooit terug en de tegenstander voelt dat er meer in zit! In de 38’ behoedt De Scheemaecker op spectaculaire wijze, tot tweemaal toe Berg en dal van een achterstand! De eerste maal kan hij een schot van Van Beurden uit zijn doel ranselen! De rebound komt bij Van Staeyen die van dichtbij keihard inschiet! Senne kan ook deze knal afblokken!! Klasse. Zoersel duwt het gaspedaal in en blijft dreigende acties opzetten. In de 40’ moet Bakkovens de bal van de lijn halen! We mogen ons gelukkig achten dat het nog 0 – 0 staat!! Een schot van Mo in de 42’ dat door Moorkens gered wordt is het laatste wapenfeit uit deze eerste helft!
We gaan rusten bij een 0 – 0 stand na een eerste helft waar we het niet warm kregen van de geleverde prestatie. Vele foute passes ontsierden deze eerste 45 minuten! We mogen ons nog gelukkig achten dat er enkele van onze jongens ontsnappen aan geel. Zoersel dreigde de laatste minuten van deze eerste helft, maar een klasse actie van De Scheemaecker hield de bordjes in evenwicht! We hopen op meer spirit in de ploeg in de tweede helft! Berg en dal start vinniger en gretiger en komt dreigend opzetten in het begin van deze tweede helft! Bij één van deze aanvallen krijgt Smeets de bal op links aan de rand van de 16. Wouter ontdoet zich van verdediger Nuyts en trapt keihard door de benen van Adriaens. Zijn gekruist schot is onhoudbaar voor doelman Moorkens en verdwijnt in de rechterhoek in doel! 1 – 0. Berg en dal laat nu stilaan maar zeker het initiatief aan Zoersel dat zich niet onbetuigd laat! In de 56’ mag Bartholomeussen van net binnen de grote backlijn aanleggen! Zijn schot vliegt huizenhoog over het doel van De Scheemaecker. Berg en dal kan counteren en doet dit in de 60’. Didier is sneller dan Adriaens en kan alleen op doel af gaan! Zijn schot wordt echter gered door Moorkens. Zoersel komt ei zo na op gelijke hoogte wanneer Bartholomeeussen een collectieve aanval van Zoersel bijna kan afronden! De Scheemaecker is verslagen op deze gekrulde bal naar de linkerpaal, maar Slegers is dit keer de verlossende engel, die de bal kan ontzetten. Oef,oef, oef. Bij Zoersel begint de tank leeg te raken en Berg en dal wint meer en meer duels in het middenveld, maar het blijft uitkijken naar de stilliggende fases die voor gevaar blijven zorgen! In de 75’ kan Berg en dal nog eens gevaarlijk uithalen wanneer Reynders van op links voorzet! Mo trapt naast. Het laatste kwartier is het op de tanden bijten voor de spelers en op de nagels bijten voor de supporters!!
Scheidsrechter Saenen houdt er eindelijk na 95’ mee op en we hebben weer een scalp aan onze degen.
Berg en dal wint deze wedstrijd na een niet zo een denderde match! Karakter en inzet zijn de doorslaggevende factoren van deze moeilijk bevochten zege! Voetballend kan het alleszins nog veel beter, maar we blijven met het maximum van de punten. Het is trouwens van seizoen 12-13 geleden dat we nog eens met een 9 op 9 zijn gestart. (2de provinciale B)
Tot zaterdag,
Zij haalden weer hun slag thuis :
De Scheemaecker Senne, Bakkovens Ben, Slegers Lennert, Reumers Guan, Boonen Sten, El Idrissi Mohamed, Driesen Jens, Dams Ignace (89’ Maes Brecht), Sébastian Didier (67’ Oris Kevin), Smeets Wouter en Oris Mike (60’ Reynders Tom).
Overige bankzitters Raeymaekers Jens
Doelpunten : 50’ : Smeets : 1 – 0