Lille moest vorige week het onderspit delven, maar is zeker en vast gebrand op wraak! Ze willen zich voor 200% geven om kunnen deel te nemen aan de interprovinciale eindronde. Het moest vorige week slikken toen Berg en dal in blessuretijd de overwinning behaalde.
Berg en dal van zijn kant heeft een bonus van één doelpunt, maar ze beseffen goed dat Lille zich dubbel zal plooien vandaag! De spelers zijn gemotiveerd en het zou een unicum zijn wanneer de interprovinciale eindronde gehaald wordt. Kenens, Donkers en Mariën zijn geblesseerd. Stilaan maar zeker komen we in spelersnood.
Veel belangstelling van neutrale supporters op de goed gevulde tribune van Berg en Dal. Heel andere weersomstandigheden dan vorige week zondag! Het is vandaag fris en er hangen zware, donkere wolken boven het Kattenstadion! De 22 gemotiveerde spelers betreden het veld en de scheidsrechter laat Berg en dal de aftrap nemen iets na drieën. Berg en dal laat in deze beginfase zien dat het iets in zijn marge heeft en het speelt snel, aanvallend en goed voetbal. Het wint de meeste duels en drukt Lille naar achter! Na 3’ kan het al dreigen langs Joris! Dean schiet vanuit de draai, van links op de grote backlijn, op doel, maar doelman Govarts kan de bal afweren. Berg en dal blijft attractief voetbal serveren bij het begin van deze wedstrijd. In de 12’ komt Lille opzetten van op links! Verdediger D’Huyvetter geeft mee met Oteng die lateraal Gerritsen probeert te bereiken! Cuypers probeert te ontzetten, maar de bal botst tegen Gerritsen aan en deze kan met wat geluk zijn teen nog tegen de bal zetten en de 0-1 op het bord schieten. Na dit doelpunt zakt Berg en Dal weg en neemt Lille het roer over! Ze voelen dat er meer in zit en willen absoluut dat nodige tweede doelpunt maken. In de 22’ stuurt Van Beers aanvaller Delen de diepte in! De Scheemaecker komt uit zijn doel terwijl Berrevoets de bal afschermt voor Delen. Delen is iets vlugger op de bal en kan er zijn voet tussen steken! Maes kan de bal ontzetten. Een verre pass richting Berrevoets brengt D’Huyvetter in de problemen. Hij speelt de bal hoog en hard terug naar doelman Govarts, die de bal, buiten de 16, op zijn lijf laat botsen, maar Berrevoets kan niet bij de bal. Berg en dal blijft gevaarlijk en voorin zien we Mo de bal op de doellijn terugleggen tot bij Joris! Dean belaagt  door Van Hemelt en Swerts,  passt tot bij de vrijstaande Van Elven, die deze unieke doelkans net naast de rechterpaal buiten trapt! De wedstrijd kabbelt rustig verder en het is wachten tot in minuut 26 vooraleer we de pen nog eens moeten bovenhalen. Delen krijgt de bal aangespeeld en kan van op links uithalen. De Scheemaecker redt het gevaarlijk schot in twee tijden. Even voor het affluiten van de eerste helft zien we Berg en Dal een hoekschop nemen ! Een korte hoekschop om U tegen te zeggen, want het is een ideale countermogelijkheid voor Lille. Balverlies en Gerritsen weg op rechts kan lateraal naar Kocak passen! Zijn schot wordt gelukkig afgeblokt. Bodard kwetst zich wanneer hij mee ten aanval trekt en moet nog voor de rust vervangen worden door Robin Reumers. We gaan rusten bij een  0 – 1 stand na een eerste helft waarin Berg en dal furieus startte, maar na het openingsdoelpunt van Lille wegdeemsterde. Lille nam de touwtjes meer en meer in handen. Bij deze uitslag is er nog niets aan de hand en zijn we nog geplaatst voor de interprovinciale eindronde! Lille begint sterk aan de tweede helft en mag in de 48’ een vrije trap nemen op zo’n 30m links van het doel! Oteng met een klein pasje tot bij Delen, die net naast de rechterpaal pegelt. De kwaliteit van het voetbal is niet om over naar huis te schrijven. Beide ploegen brengen veel afval in hun spel. Berg en dal valt halverwege deze bedroevende tweede helft aan en tot tweemaal toe lijken ze de stugge verdediging van Lille te grazen te nemen, maar de laatste pass komt spijtig genoeg niet aan. Aan de overkant is Lille gevaarlijk langs Delen. Hij kan van tegen de doellijn hard voorzetten en doelman De Scheemaecker grabbelt de bal uit de voeten van een bos van spelers. We zijn in de 74’ als Mo doelman Govarts zeer ver uit zijn goal ziet staan! Hij wil de goal van het jaar maken en trapt van op zo’n  40m op doel. De bal vliegt naast het doel van Govarts. De aansluitende aanval komt uiteindelijk bij Gerritsen die Maes omspeelt en de bal in de rechterhoek plaatst. Onhoudbaar vliegt de bal in de verste hoek binnen. De 0 – 2 staat op het bord. In de 80’ is Van Elven op pad gestuurd op links en legt de bal terug tot bij Berrevoets, die deze kans over het doel trapt.  Even voor affluiten glipt Gerritsen door de verdediging van Berg en dal en komt alleen voor De Scheemaecker. Senne kan het schot onschadelijk maken. Het blijft uiteindelijk bij 0 – 2 en meteen de uitschakeling voor onze mannen.
Berg en Dal mag fier zijn dat het dit seizoen de top vijf heeft gehaald! Ze deden dat met 26 verschillende spelers. In deze eindronde hebben ze gestreden voor hetgeen ze waard waren en ze mogen met opgeheven hoofd het strijdperk verlaten. Ze mogen aan hun “voetbalverlof” beginnen. Het was meteen ook de laatste wedstrijd van Rob!! Dikke proficiat Rob. Proficiat aan de trainer, alle spelers en het bestuur en aan iedereen die een steentje heeft bijgedragen aan dit succesvol seizoen!
Ik wens iedereen die Berg en dal een warm hart toedraagt een deugddoende voetbalvakantie toe! We zien mekaar wellicht in juli of augustus weer.
Tot volgend seizoen.
Zij speelden de beslissende eindrondewedstrijd tegen Lille :
De Scheemaecker Seppe, Raeymackers Kai, Bodard Niels (42’Cuypers Robin), Cuypers Rob, Maes Brecht, Claes Yves, El Idrissi Mo, Reumers Guan, Joris Dean, Van Elven Stijn, Berrevoets Roberto.
Overige bankzitters : Helsen Nick, Peys Alexander, Slegers Lennert
Doelpunten : 12’ Gerritsen : 0 – 1; 75’ Gerritsen : 0 – 2